SOALAN? MESTI KENA JAWAB. KAN?

Assalamualaikum ahli kubur. Chikeboom chikeboom. Masih berdiri teguh menghadap langit ilahi? Sudah bersyukur dan ucap Alhamdulillah atas rezeki yang kita dapat harini? Kalau belum. Silakan. Take one minute. Say Alhamdulillah :)

SOALAN YANG DIAJUKAN KE SAYA:

1) Saya suka dia. Dia suka saya. Kami tak couple. Ni dianggap zina ke?

Jawapan: Zahirnya korang tak bercouple yang hakikatnya kita tahu couple tu haram. So suka sama suka niat kerana Allah, tak apa. Asalkan ikut syariat Islam. Tapi kalau otp dan text yang menaikkan nafsu terutamanya si lelaki. BERZINALAH tu namanya. Pastikan jangan silap langkah.

2) Apa Cik Eha buat (sempurnakan diri) time mula mula nak berubah?

Jawapan: Lengkapkan solat dulu. Lepastu baru pakaian. Kemudian baru muhasabah diri, ajak kawan kawan yang lain. Senang cerita, sempurnakan diri dulu, betulkan diri dulu baru orang lain :)

3) Kenapa Cik Eha ambil keputusan hijrah sekarang? (time muda)

Jawapan: Muda lah masa terbaik. Awwak nak tunggu tua. Apapun tak lekat dah dalam hati. Ibarat conteng atas batu. gerenti kekal kan? Cuba conteng atas air? Apa awak dapat? NONE. Zero, sayang :))

4) Macam mana nak lembutkan hati orang yang batu api ni? (Soalan macam pelik)

Jawapan: Api kita padam guna apa? Air kan? Air apa? Air sejuk. Yes. Nak elokkan batu api tu, nasihat dan lembutkan hati dia. Nasihat elok-elok. InshaaAllah berjaya. Percaya lah! ^^

5) Mak bapak saya selalu bebel tak tentu pasal walaupun saya online twitter dengan FB. Lepastu mesti saya betah balik. (Ganas ni kuikui)

Jawapan: Adik sayang, parents bebel sebab sayang. Nasihat sebab kita anak dia. Kena terima. Jangan deny. Memang salah adik kut. Kalau tak takkan dia marah. Mungkin adik online time waktu solat atau terlebih waktu? Hah. Cuba muhasabah balik. Jangan benci mereka dik. kalau diorang dah takde, mesti adik rindu bebelan diorang :')

6) Saya tak tahu apa tu platonik. Terangkan boleh? (soalan remaja bercintan cintun)

Jawapan: Saya pun tak tahu. Saya taknak ambil tahu tentang platonik. Yang saya tahu, alangkah indahnya jalinkan ukhuwah kerana Allah. InshaaAllah nawaitu keranaNya, pasti diredhai hubungan kita :>


SETAKAT NI JE SOALAN YANG DIAJUKAN. 
Hehehe lain masa boleh tanya melalui: 
Wechat: NurulFatehaha/bbm: 2A9A3FD9.
Semoga hidup ukhti dan akhi sentiasa mendapat barakahNya dan dibawah jagaanNya Aaamiin :'))
Wallahu a'alam.