STAY GREAT.

Assalammualaikum. Terlampau lama tak meng-up-to-date-kan blog ni. Ye, saya tahu blog ni buruk. Dah berhabuk, hapak, berkulat, berdaki. Tapi saya tak kisah lah. Apa orang nak kata. Asalkan saya tahu blog ni saya punya. Bukan orang punya sebab tu saya berani menegakkan hak saya hihihihihi :3

Ohya. Kehidupan diteruskan dengan azam yang kuat. Azam yang membara gitu :'D Saya taknak lah sebab saya sakit, jadi punca saya takboleh nak move on. Please lah teha, kau dah besar. Kau nak hidup lagi lama kan? Haa maka, perlulah bersabar. Berdiri teguh, jangan jatuh, jangan lemah. SAKIT BUKAN PENGHALANG KAU UNTUK HIDUP TEHA! Yehh strong *tunjuk muscle* ^^'

By the way, hidup dalam kesakitan ni sebenarnya banyak pengalaman yang manis tau. Boleh buat kita bergaduh dengan adik beradik sendiri walaupun kita taknak bergaduh. Boleh buat orang lain datang tanya kita ambil tahu pasal kita. Tapiiiiii, KITA TAKNAK ORANG TAHU. Kita taknak orang nampak kita lemah. Bila diorang nampak kita lemah, mulalah buat cerita bukan bukan kan? :') Saya dah mengalami semua tu. Apa saya buat. SABAR.

Kadang kadang kita minta kita demam so takpayah pergi sekolah. Kadang kadang kita kata tolong jangan datang dekat sakit. aku nak sekolah. Tapi bila sakit tu datang dari Allah, pernah kita terfikir nak jadi yang lebih baik? Tak. Kita down dan lemah lalu berputus asa. Hahahahaha :"D Mak saya selalu pesan

"Fateha, macam mana nak sembuh kalau tak lawan? Lawan banyak, jangan lawan sikit"

Apa yang saya terus fikir. Ha'ah. Aku tak lawan. Mungkin sebab saya takut? Tak. Saya lemah? Entah. Apa kau buat ni teha? Minta tolong diri kau teha, lawan sakit kau. Makbapak kau risau, abang kakak kau risau pasal kau sampai kau kena marah semua gaduh semua kau nak terus macam ni? 

One day, after maghrib, ditakdirkan oleh Allah untuk saya dan kakak saya mnegadakan pergaduhan. Hehe tak ada lah. Ye, kitorang bergaduh lepas maghrib. Waktu tu saya belum mandi. Ye lah kan, saya kan sakit. Parents tak ada. Settlekan problem cousin dekat SMKA Segamat. So diorang balik malam. Tinggal lah adik2 sedara, adik saya, kakak dan saya di rumah. Kononnya tanggungjawab kami untuk menjaga kanak2 riang tu. Saya sibuk membaca solusi, baring atas katil. Hmm takdir kan, KAMI BERGADUH SANGAT TERUK.

Apa saya buat, saya balas tapi saya tak buka mulut. hakikatnya, saya taksedar apa yang berlaku. Cuma saya sedar akak saya kata lepas dia rampas majalah solusi daripada saya:

*JERIT* "Kau tahu tak kau sakit?! Pandang muka akak! Kau dengar tak?!"

Syaitan kan? Maghrib2 ajak gaduh. Hmm saya fed up. Aku tahu aku sakit, tapi kau takpayah menyebok. Ye, saya salah jugak sebab takdengar nasihat dia. Saya pergi sofa, saya baring. Saya selimut badan saya, saya cuba pejam mata. Akak datang baling bantal semua. Dia cakap:

"Sampai bila kau nak macam ni?! Kau nak sakit je? Teruskan lah perangai macam tu!"

Apa saya buat lagi? TIDUR. Esok sekolah :'>

Kat sekolah, Jumaat. Saya budak baru. So saya ikut je kawan saya pergi mana. Ke surau. Kelas Agama. Ustaz datang lambat, kitorang duduk kat kantin. Kawan datang nak pinjam gunting. Saya kata AKU ADA! Lepastu, bukak pencil case, saya nampak surat. Dari depan saya nampak perkataan 'TEHA (TT)'

Dalam surat tu, tulisan dia agak buruk :'D

My dear fateha....
my lovely younger sister...
I dunno why I was so angry yesterday..
I am so sorry...
I regret for what I've accidentally done to you..
I love you.. so much..
I don't want u to fall sick again..
Please return back my old fateha..
I want her...
I miss her so much..
Yeah, we always argue like cat & dog..
But deep in my heart, you're the best
sister i've ever had in my life..
I am truly sorry for everything...
I know I'm a bit harsh, but this is me..
I'm sorry teha.. (TT)

love you;
                                                                                                                                      akak

Makin lama tulisan dia makin buruk :'> habis je saya baca, i cried. Menangis pada hari Jumaat. menangis yang teramat sedih. Apa lah Teha ni. orang sibuk ambil berat pasal kau, tapi kau? 

*Kawan datang tenangkan perasaan ni*
*Janji dengan diri sendiri, FIGHT FOR LIFE*

That is me. The old me is a happy person. Everything i do, i really do. Thats all.