CANTIK ke HODOH?

Assalamualaikum warahmatullah. Hi semua muslims :3
Okay. Hari ni, saya nak cerita pasal apa? Haaa refer tajuk cepat!

YES. CANTIK ke HODOH?

Cantik ke hodoh? Mesti lah semua orang nak rupa yang cantik kan? Yaaa, betul tu. Saya pun kadang2 memang terasa nak selalu cantik.

Awak. Kenapa awak suka bila awak cantik?
Awak. Kenapa awak takut bila awak hodoh?

Tak tak tak. No no no. Jangan pernah rasa macam tu. Sebab apa?

SEBAB SEMUA CIPTAAN ALLAH TU INDAH. MasyaAllah :')

Kita ni sebenarnya sebaik-baik ciptaan. Janganlah terlalu sedih bila ada orang yang lebih cantik dari kita.

Kerana Diri Begitu Berharga.

Hargai diri awak di dunia ni. Sebelum sampai masanya. Bersyukur lah dengan apa yang ada. Bersyukur lah dengan apa yang Allah bagi. Toksah nak merungut sangat. Okay? Alhamdulillah, ucap lah Alhamdulillah. Senang dan mudah. Tak kena bayar pun awak ^^,

Dann........
Ini yang paling penting. Kita selalu nampak orang yang cantik, yang seksi, yang hot sana hot sini. ADA PAKWE//////

Kan? mesti kita pun rasa nak jadi macam diorang. Ada ramai orang suka, ada ramai orang layan kita.
Hahaaa tapi awak..... Ingatlah.....

Bila kecantikan kita, keseksian kita...
Kita tunjuk pada orang ramai, orang ramai suka tengok kita.... Sedarlah...

TU SEMUA DUNIA. SEMENTARA :')

Awak, jangan pernah bangga kalau ada pakwe. jangan bangga. Jangan sesekali. jangan duk puji pakwe 24 jam. Tak ada guna awak. Baik awak puji Allah. Setiap masa, setiap hari. Pahala dapat, dosa tak dapat. Kan? Cuba lah :))

Sebab tu, bila awak sorang2, takde kekasih. Ingatlah. Awak masih ada family awak, kawan awak. Jangan risau, kalau takde manusia kat dunia yang memahami awak. AWAK ADA ALLAH. Ingat tu. Sentiasa ingat. Ya?

Saya dulu pun. COUPLE. Zaman remaja ni memang mencabar kankan? Ha'ah. memang pun. Sebab tu, kadang2 apa kita buat pun kita tak sedar dosa haram halal pahala. Selalunya, cenderung kepada dosa... Nauzubillah :'/

Saya seronok bercouple. Saya niat nak jadikan suami. Dia niat nak jadikan isteri. Biasalah, janji2 manis ketika bercouple. Biasa lettew. Hihihi. Tu lah awak, jangan ikut budaya couple ni. Tak elok pun. Lain lah kalau bercinta kerana Allah. Tu beza sikit :)

Bila couple, macam2 zina kita buat, zina hati, zina mata, zina mulut. Astaghfirullah. Time bercouple je.... Cuba kira, berapa dosa kita dapat? Subhanallah :'(

Untuk pengetahuan semua. Ya. Saya baru je lepaskan tanggungjawab saya yang palsu sebagai seorang MAKWE. Ye. Baru je. Dalam bulan ni juga. dannnnnnn saya sangat bersyukur :')

Allah lepaskan dia, Allah beri yang lebih better, In Shaa Allah Aamiin...

Bila sendiri. Ada Allah. Saya rasa, apa2 pun saya masih ada Allah. Saya menangis. ye saya ngaku saya nangis bila si dia buat saya macam ni. Tapi saya tahu, ni semua rancangan Allah yang saya tak tahu pun akan jadi macam ni. So, apa saya buat?

Alhamdulillah Ya Allah, semoga Kau sediakan seseorang yang bakal bimbing aku ke syurgaMu nanti. Aamiin :')

Ingat tau hawa. Jangan sedih. Jangan meratap pemergian manusia terlalu over. Allah tak suka. Sedangkan masih ada Dia dengan kita. kenapa perlu terlalu meratap dengan kehilangan manusia? Kan? Haaaaa jum istiqamah. Sama sama kita muhasabah. Kita hidup, kerana Dia.

Jangan terlalu gembira, jangan terlalu sedih, Sebab apa? Sebab semuanya ketentuan Allah pada kita, hambaNya yang hina MasyaAllah :')

Semoga entry kali ni, menyedarkan awak, saya, kita semua. Betapa pentingnya Allah dalam hidup kita kalau nak dibandingkan dengan manusia. Jauh lebih hina kita ni kan? Jum. Jum kita bangkit. Jum kita bangun. Lihatlah diri kita. Siapa kita? Apa tujuan kita kat sini. Ingat ya :)

Berpesan-pesanlah. Kerana pesanan yang sikit tu mampu menyedarkan kita sampai bila-bila in shaa Allah.

Wallahu a'alam/////