Jangan harap aku nak patah balik.

Assalamualaikum warahmatullah sahabat fillah.
Refer tajuk. JANGAN HARAP. Ok jangan harap lah.

Apa yang jangan harapnya? Eh sabar sabar. Assobaru minal iman. Haa.

Jangan harap.
Jangan harap aku nak patah balik.
Jangan harap aku nak U-turn.
Eee Jangan harap lah.

Jangan harap.
Jangan harap aku nak balik zaman jahiliyah aku yang dulu.
Jangan harap aku nak jadi seksi macam dulu.
Jangan harap aku nak bukak apa yang aku dah pakai ni.
Eee Jangan harap lah.

Jangan harap.
Jangan harap kau boleh lemahkan aku.
Jangan harap aku kalah dengan ajakan kau ke arah keburukan.
Jangan harap kau boleh lawan takdir Allah.
Eee Jangan harap lah.

ni aku. Aku yang sekarang.
Jangan harap kau boleh ubah aku.
Cuma Dia yang boleh ubah siapa aku dulu dan siapa aku sekarang.
Jangan harap bila kau hina perubahan aku, aku akan balik asal.
Eee Jangan harap lah.

Orang kata, terlajak perahu boleh undur, terlajak kata? Padan muka.
Tapi cuba kau fikir. Kalau takdir tuhan tu ibarat kata? Boleh undur?
Tidak. Kecuali Dia izinkan.

Tapi...
Aku tak pernah mengharap aku akan jadi seperti dulu.
Walaupun takde siapa tahu siapa kita nanti.
Terus menjadi baik atau Allah uji kita menjadi yang lebih teruk?
Siapa tahu? Tak ada siapa tahu.

Sebab tu.
Aku mohon.
Untuk siapa yang berniat nak berubah.
Siapa yang sedang berhijrah ke arah yang lebih baik.
Istiqamah.
Jangan hangat-hangat tahi ayam.
Allah bagi peluang, manfaatkan.
Allah bagi chance, gunakan.
Allah beri hidayah, teruskan perjuangan.

Jangan sebab orang kata "Eeee apa cerita dekat sekolah tak tutup muka kat luar tutup. Takde privacy ah macam tu" *for niqabis* atau "Apa ni bro, pakai kopiah segala. Solat kat rumah pun dah okay apa"
Kita terus down dan cabut semuanya.
Apa tujuan kita sebagai muslim? Kenapa kita hidup? Untuk apa? Mana asal kita? Kita nak pergi mana ni?
Tak fikir?

Jangan sebab manusia, hidayah yang Allah bagi dipersia.
Ingat lah. Bukan mudah hidayah nak sampai ke hati kita.
Kalau tidak kerana Allah sayangkan kita.

Percayalah.
Bangunlah.
Bukak mata lah.
Kita hijrah kerana Allah.
Tidak sama sekali kerana manusia.
Allah beri rezeki beri segalanya kat dunia ni.
Kalau ditafsir bahawa manusia yang memberi,
Ingat lah. Semuanya datang dari Allah.

Jangan berlagak. Jangan riak. Jangan takabbur.
Sungguh, hijrah memerlukan pengorbanan.
Ibarat jihad di medan perang.
Jangan takut. Sebab kita ada Allah.

Ingat tak? La tahzan. Inallaha ma'ana ^^

Teruskan hijrah. Jangan berhenti. Jangan harap orang boleh lemahkan semangat kita.
Siapa dia nak ubah diri kita? Bukan siapa-siapa.
So? Lets hijrah. Find Allah.
Ketahuilah sahabat, indahnya hijrah kerana Allah :')


Wallahu a'alam//